Den stora dagen!

2010-04-24 @ 05:49:50

Klockan är snart halv sex på morgonen. Fåglarna kvitttar utanför fönstret. Efter alla möten, timmar av planering och arbete är det så äntligen dags för Delfingalan. Det känns roligt att kunna göra nytta, att kunna hjälpa andra. Det var en person som frågade "Tänk om det inte kommer någon på galan, vad gör ni då?". Först visste jag inte vad jag skulle svara, jag blev ställd. Sedan svarade jag "Då ha vi åtminstone försökt, mer kan vi inte göra".

Delfingalan startade som en Facebook-status; "Varför gör ingen något för delfinerna i Japan?", några timmar senare var ett event uppe. Ungefär tre månader senare är vi nära vårt mål, om några timmar öppnas portarna för delfingalan. Någonstans har jag en bild av en väldigt lyckad gala. Spontant planerat men väldigt lyckat.

Igår var ett nästan hela gänget på Markan för att fixa förberedelser. Ljud och ljus kom på plats, utställningen
sitter till stor del uppe och sofforna bara väntar på att användas av nyfikna delfin-fans. Klockan 15 går första
bandet på scenen, självaste delfinbandet. Det är väl egentligen först där allt börjar, då är allt igång, nu kör vi!


(Klicka på bilden för att se foton)

Upp och hoppa, åtminstone för delfinerna!
Vi ses väl där?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/Hemsida:

Kommentar: